Deelnemersinformatie


De Nacht van de Vluchteling wordt georganiseerd in het weekend van zaterdag 17 en zondag 18 juni 2023.
 
 

De afstanden en steden 
 

De 10 en 20 kilometer avondroutes starten op zaterdag 17 juni om 18:00 uur in de vijf steden: Amersfoort, Tilburg, Nijmegen, Haarlem en Rotterdam. De startlocatie is ook de finishlocatie: je begint en eindigt dus op dezelfde plek.  

Deelnemers kunnen tot 23:30 uur finishen.

De 40 kilometer nachtroutes starten om 00:00 uur in 5 verschillende steden. Deelnemers lopen van stad naar stad: Amersfoort – Utrecht, Tilburg - Eindhoven, Nijmegen - Arnhem, Haarlem - Amsterdam, Rotterdam – Den Haag. 

Dit jaar doen we een pilot met een zondagochtend route, die ongeveer halverwege de 40 kilometer nachtroute zal beginnen. Rond 7 uur 's ochtends voegen deelnemers zich vanaf rustpunt 2 of 3 van de 40 kilometer route(dit wordt binnenkort bekend gemaakt) bij de wandeltocht. Een beperkt aantal mensen kan zich voor deze route inschrijven.  

De finish voor de 40 kilometer nachtroutes en de zondagochtend routes is tussen 06:00 en 12:00 uur.

Startlocatie (en finishlocatie 10 / 20 KM)

  • Rotterdam; Neptunus Familiestadion
  • Amersfoort; Prodentfabriek & de Nieuwe Stad
  • Haarlem; De Koepel
  • Nijmegen; De Vasim
  • Tilburg; Poppodium 013

Finishlocatie 40 KM en zondagochtend route

  • Den Haag; Strandpaviljoen De Staat
  • Utrecht; Werkspoorcafe de Leckere
  • Amsterdam; Westergasterras
  • Arnhem; Stadsvilla Sonsbeek
  • Eindhoven; Ketelhuis, Strijp-S


Inschrijven
 

 
Iedere deelnemer moet zich individueel inschrijven via nachtvandevluchteling.nl. Dit geldt ook voor deelnemers die deel uit maken van een team. Dit is nodig omdat iedere deelnemer een eigen e-ticket ontvangt waarmee de startkaart opgehaald kan worden. Zonder startkaart kun je niet meelopen.

Na inschrijving ontvang je via e-mail een bevestigingsmail met hierin de link naar jouw persoonlijke actiepagina welke je kan delen met jouw vrienden en familie. Deze kun je zelf personaliseren met bijvoorbeeld een eigen motivatie en jouw streefbedrag. We vragen geen inschrijfgeld en hanteren geen minimale sponsorbijdrage, maar streven er natuurlijk wel naar om samen zoveel mogelijk geld op te halen voor noodhulp aan mensen op de vlucht.

Als je jonger bent dan 18 jaar, kan dat uitsluitend onder begeleiding van een meerderjarige deelnemer meelopen.  

De inschrijving voor een route sluit zodra het maximale aantal deelnemers voor die route is bereikt. Mocht het maximumaantal niet behaald worden, dan sluit de inschrijving twee weken voor het evenement. Ter plekke bij de startlocatie inschrijven is niet mogelijk. 
 

E-tickets en startkaarten 

 
Alle ingeschreven deelnemers krijgen een persoonlijke e-ticket. Dit geldt ook voor deelnemers die onderdeel zijn van een team. De e-tickets worden rond vrijdag 2 juni digitaal per e-mail verstuurd. Op vertoon van het e-ticket (via mobiel of print) kan een startkaart worden opgehaald bij de registratiebalie op de startlocatie.  
Het is mogelijk om de startkaart van een teamgenoot op te halen op vertoon van zijn/haar e-ticket. 

Startkaarten ophalen 10/20 KM routes: zaterdag 17 juni vanaf 16:30 uur. Het startprogramma begint om 17:40 uur.
Startkaarten ophalen 40 KM routes: zaterdag 17 juni vanaf 22:30 uur. Het startprogramma begint om 23:40 uur.
Startkaarten ophalen zondagochtend testroutes: zondag 18 juni tussen 06:00 – 07:30 uur op rustpunt 2 of 3 (deelnemers kunnen vervolgens direct beginnen aan hun route). 

 
 
Rustpunten 

Deelnemers aan de 40 km route komen onderweg vier rustpunten tegen. De 10/20 km avondroutes en de zondagochtend testroute hebben één rustpunt. Naast koffie, thee en water zijn er op elk rustpunt EHBO en toiletten aanwezig. 
 
Koffie, thee en water 
Op de start, finish en alle rustpunten kunnen deelnemers op vertoon van hun startkaart genieten van een gratis kop koffie of thee en water. Op de rustpunten zullen er ook waterpunten zijn, waar een eigen fles/bidon gevuld kan worden met leidingwater. 
 
Consumpties  
Op de start, finish en sommige rustpunten kunnen deelnemers diverse snacks en fris kopen. Deze consumpties zijn voor eigen rekening. We vragen deelnemers van tevoren voldoende te eten en genoeg voedzaam eten en drinken mee te nemen voor onderweg.

 

Veiligheid 

 
De routes lopen grotendeels over openbare voet – en fietspaden. Deelnemers zijn verantwoordelijk voor hun eigen veiligheid. Op sommige punten staan verkeersregelaars. Op de route zijn de routepijlen verlicht en op de grond vind je krijtmarkeringen, zodat goed zichtbaar is hoe deelnemers moeten lopen. Het is handig om de route in Google Maps te blijven volgen. 
 
De loop is géén race of marathon. Er is geen prijs voor deelnemers die als eerste over de finish komen. Bovendien kan rennen gevaarlijke situaties opleveren.  
 
Deelnemers lopen vooral 's avonds en 's nachts. Om te garanderen dat iedereen goed zichtbaar is, krijgt iedere deelnemer bij de startlocatie een reflectiehesje en een fietslampje. Deze leveren zij bij de finish weer in. Deelnemers mogen zelf ook extra lichtjes meenemen om zichzelf of de route te verlichten.  

De organisatie is overal goed zichtbaar en bereikbaar voor de deelnemers. Alle vrijwilligers en eventuele leveranciers zijn herkenbaar aan een geel Nacht van de Vluchteling T-shirt en badge. 

 
Weerverwachting en wat mee te nemen 
 

Deelnemers moeten er rekening mee houden dat het ’s avonds en vooral ’s nachts kouder is dan overdag. Wij adviseren: regenkleding, warme kleding en extra droge kleding. Goede (ingelopen!) wandelschoenen en wandelsokken. 

Meeneem checklist: 

  • Wij raden aan iets te eten en drinken mee te nemen, ter aanvulling van wat er op de rustpunten beschikbaar is.  
  • Neem ook een bidon mee – op alle rustlocaties zijn watertaps aanwezig waar je deze bij kan vullen. 
  • Naast het fietslampje dat je van ons krijgt, kan het handig zijn extra verlichting (zoals een zaklamp) mee te nemen.  
  • Denk ook aan een koptelefoon/oordopjes en een Powerbank, zo hoef je niets van de belevingen onderweg te missen.  
  • Afhankelijk van het weer is het handig om een poncho, extra (droog) shirt en/of pet mee te nemen.  

 
Hulpnummer en bezemwagens 
 

De organisatie is tijdens de loop bereikbaar op een mobiel hulpnummer dat vermeld staat op de startkaart. Hier kan bijvoorbeeld gebruik van worden gemaakt als deelnemers zijn gestrand en niet meer verder kunnen. We vragen deelnemers om een opgeladen mobiele telefoon met WhatsApp mee te nemen. Als een deelnemer contact opneemt met het hulpnummer, kan de organisatie namelijk vragen om de (live)locatie te delen via WhatsApp. 
 

Wanneer deelnemers onverwachts moeten stoppen met hun route, komt er (via bericht van het hulpnummer) een bezemwagen om de deelnemers op te halen. Afhankelijk van waar je wordt opgehaald, brengt de bezemwagen hen naar het dichtstbijzijnde NS-station of één van de rustpunten. Er is ‘s nachts minder of geen OV aanwezig, dus het is handig als deelnemers vrienden of familie achter de hand houden die hen eventueel op kunnen halen.  
 

Vrienden en familie 
 

Vrienden en familie zijn van harte welkom bij de Nacht van de Vluchteling. Zij kunnen deelnemers bijvoorbeeld uitzwaaien bij de start of aanmoedigen langs de route. Bij de finish wordt het gegarandeerd een feestje, dus wij adviseren hen om vooral ook daar aanwezig te zijn om de deelnemers warm te onthalen! 

 

Made with by Kentaa
Delen