HOE VER ZOU JIJ ‘S NACHTS LOPEN UIT ANGST VOOR GEWELD? Rotterdam Den Haag
Nijmegen Arnhem
Amsterdam Amsterdam

Tussenstand

    Nog 50 nachten

    NIEUWS

    Fitcoach Marcel: "40 km, onderschat het niet!"

    22 Maart 2017

    Marcel Keppel (30) komt uit Den Haag en loopt dit jaar voor de eerste keer mee met de Nacht van de Vluchteling. Marcel is opgeleid tot gymdocent en is momenteel personal trainer bij Personal Fit Club Den Haag. Waarom loopt Marcel mee en heeft deze sportieve bikkel nog slimme wandeltips?

    “Vorig jaar hoorde ik bij puur toeval over de Nacht van de Vluchteling. Ik deed mee aan een wandeltocht van 20 kilometer. Maar voor mij persoonlijk is het vele malen leuker als er aan je inspanning een goed doel gekoppeld is. Ik wist eigenlijk al direct: Volgend jaar loop ik mee.” En zo geschiedde: Marcel loopt dit jaar samen met klanten van zijn Personal Fit Club Den Haag mee!

    Straatkinderen in Costa Rica
    “In Costa Rica heb ik 4 maanden als vrijwilliger gewerkt met straatkinderen. Sommige kinderen waren amper 5 jaar, dat raakte me enorm. Met mijn sportlessen probeerde ik de levens van de kinderen positief te stimuleren. Spelenderwijs normen en waarden bijbrengen en een voorbeeldfunctie geven. Prachtig om mijn steentje zo bij te dragen en deze kinderen een nieuwe kans te geven. Het heeft me gevormd, mijn horizon verbreed.”

    “Het is vaak geen eigen keus om vluchteling te zijn. Het lot van oorlogsvluchtelingen en de vaak erbarmelijke omstandigheden waarin ze op zoek moeten naar een veilige toekomst, grijpt me aan. Want, wat zou jij doen, als je in hun schoenen zou staan?”

    Tips van Marcel 
    Marcel heeft van zijn passie sport en gezondheid zijn beroep gemaakt. Hij geeft je daarom 3 tips om uiteindelijk verantwoord en ontspannen de Nacht van de Vluchteling uit te lopen. Wanneer je geniet en lol hebt onderweg is 40 kilometer ineens een stuk korter. En dat dus zonder de kater van de bezemwagen.

    • Onderschat het niet!
      Een tocht van 40 km is en blijft een pittige uitdaging, onderschat dit niet! Zorg dat je de nodige kilometers in de benen krijgt, wandel dus regelmatig en bouw dat de komende maanden langzaam op. 
    • Gebruik goede schoenen
      Kom met goed passende en ingelopen wandelschoenen aan de start. Echte wandelsokken doen daarbij wonderen bij het voorkomen van blaren. Een garantie om 40 kilometer te lopen zonder een blaar, kan ik je helaas niet te geven, sorry!
    • Eet niet teveel zoetigheid
      Eet tijdens de nacht niet teveel zoet. Ze geven tijdelijk energie, maar daarna ook vaak een ‘dip’. Laat mierzoete drankjes maar staan. Water is prima. Of drink isotone sportdrankjes. Eet fruit en vezelrijk voedsel. Of een bakkie koffie of thee op een van de rustpunten.
    Meer bruikbare tips vind je hier.

    Warming-up
    Marcel loopt mee in de route van Rotterdam naar Den Haag en zal op de startlocatie een spetterende warming-up verzorgen




    • Deel op