Hoe ver ga jij

uit angst voor oorlog en geweld?

Tussenstand

    NIEUWS

    24 UUR NON-STOP PERSONAL TRAINING LESSEN VOOR #NVDV18

    28 April 2018

    Foto: Deelnemers van de Rotterdamse editie tijdens hun warming-up in de Maassilo (2017) 

    Marcel Keppel verzorgt een personal training marathon in zijn Personal Fit Club Den Haag. Maar liefst 24 uur aaneengesloten zal Marcel personal training geven: 1-op-1 en duo-trainingen. Non-stop zonder slapen en steeds in sessies van een uur. Een heel bijzondere en ongelofelijk pittige 24-uurs prestatie waarbij de opbrengst onder meer gaat naar de Nacht van de Vluchteling. 
     
    Marcel (zie foto onder) is de uitdaging aangegaan om van vrijdag 25 mei 12.00 uur tot zaterdag 26 mei 12.00 uur zonder te slapen trainingen te geven. Met als doel een mooi bedrag op te halen voor die andere uitdaging: zijn 40 kilometer Nacht van de Vluchteling. Hoe tof! Wie meedoet, doneert een minimumbedrag van €60.  


    Warming-up

    Vorig jaar verzorgde Marcel de warming-up voor 1500 enthousiaste lopers op de startlocatie in de Maassilo in Rotterdam. ''Dat was ontzettend gaaf om te mogen doen. Er hing een super energieke sfeer, waardoor het niet moeilijk was iedereen mee te krijgen om aan de 40 kilometer te beginnen. Ik hoefde niet lang na te denken toen ik dit jaar gevraagd werd om het opnieuw te doen. Ik heb volmondig ja gezegd!'' 



    Marcel loopt dit jaar voor het eerst mee met een team van klanten van zijn Personal Fit Club. Marcel: ''De Nacht van de Vluchteling is een mooi sportevenement waarbij je tegelijkertijd goed doet voor vluchtelingen, die het een stuk minder goed getroffen hebben.''

    TOP 6 TIPS VAN MARCEL KEPPEL
    De Nacht van de Vluchteling is en blijft een pittige uitdaging, onderschat het niet! Ben jij al begonnen met trainen?

    1. Zorg dat je de nodige kilometers in de benen krijgt, wandel dus regelmatig en bouw dat de komende tijd goed op. 
    2. Ondersteunende krachttraining helpt de belangrijkste spiergroepen die belangrijk zijn voor het wandelen. Zo voorkom je blessures! 
    3. Eet en drink regelmatig tijdens het wandelen. Neem regelmatig een slok drinken! Denk bijvoorbeeld ook aan een lekkere banaan of vezelrijk voedsel. 
    4. Loop je in een team? Wandel dan in je eigen tempo. Het is een behoorlijke prestatie zo midden in de nacht, dus voorkom dat je te hard van start gaat. Hetzelfde tempo als je maatje? Dan wandel je natuurlijk gezellig samen. 
    5. Vergeet niet om te stretchen na het wandelen. Zo voorkom je stramme spieren en herstel je sneller van de inspanningen
    6. Bouw het aantal kilometers op. De spieren en gewrichten zijn grote belasting niet meer gewend. Door het langzaam op te bouwen ga je verantwoord op weg naar meer kilometers. 

    Hoe Marcel dat zelf doet? ''Sinds kort heb ik een hond, dus ik ga samen lekkere wandelingen maken. Kort beginnen en langzaam opbouwen naar meer kilometers. Ik kijk er erg naar uit om samen met mijn team de nacht te ervaren.'' 

    Bekijk ook onze andere wandeltips. Check it out

    Marcel loopt in de nacht van 16 op 17 juni mee in de route van Rotterdam naar Den Haag. Wil je meelopen in zijn team of wil je ze een steuntje in de rug geven? Dat kan hier
    • Deel op